Na ponad rok przed planowanym oddaniem do użytku duża część odcinka Bielawa Nowa – Srebrna Góra ma już wykonaną nawierzchnię kolejową. Aktualne zaawansowanie prac można podejrzeć dzięki zdjęciom i filmowi udostępnionym przez naszego Czytelnika – Pana Marcina Zachariasza.
Na pozostałym, bliższym Srebrnej Góry fragmencie trwają prace torowe o różnym stopniu zaawansowania. Wykonawcą jest firma LWZ, wykonująca prace na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.
Odbudowa linii do Srebrnej Góry ma zapewnić mieszkańcom tej oraz innych okolicznych miejscowości lepsze możliwości dojazdu do pracy czy szkoły. Równie ważną grupą docelową są jednak turyści, którzy otrzymają dogodny transport do podnóża Gór Sowich oraz nad Jezioro Bielawskie, zwane czasami „Polskim Como”.
Linia 318 będzie kontynuacją reaktywowanej w grudniu 2019 r. linii 341 Dzierżoniów – Bielawa Zachodnia. Będą kursowały po niej prawdopodobnie pociągi Kolei Dolnośląskich. Na razie w Bielawie Zachodniej nie przywrócono jeszcze ciągłości toru – czynny tor, zgodnie z przepisami, nadal oddziela od odtwarzanego kozioł oporowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.