Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 318: Odbudowa postępuje [ZDJĘCIA, FILM]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
15-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-08-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na ponad rok przed planowanym oddaniem do użytku duża część odcinka Bielawa Nowa – Srebrna Góra ma już wykonaną nawierzchnię kolejową. Aktualne zaawansowanie prac można podejrzeć dzięki zdjęciom i filmowi udostępnionym przez naszego Czytelnika – Pana Marcina Zachariasza.

Pociągi pasażerskie do Srebrnej Góry mają wyruszyć na szlak w grudniu roku 2026. Dziś na sporym odcinku trasy tor został już odbudowany. Warto przypomnieć, że odcinek miejski w Bielawie (Bielawa Zachodnia – Bielawa Nowa) jest przedmiotem osobnej umowy, której realizacja rozpoczęła się wcześniej.

Na pozostałym, bliższym Srebrnej Góry fragmencie trwają prace torowe o różnym stopniu zaawansowania. Wykonawcą jest firma LWZ, wykonująca prace na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.


Odbudowa linii do Srebrnej Góry ma zapewnić mieszkańcom tej oraz innych okolicznych miejscowości lepsze możliwości dojazdu do pracy czy szkoły. Równie ważną grupą docelową są jednak turyści, którzy otrzymają dogodny transport do podnóża Gór Sowich oraz nad Jezioro Bielawskie, zwane czasami „Polskim Como”.

Linia 318 będzie kontynuacją reaktywowanej w grudniu 2019 r. linii 341 Dzierżoniów – Bielawa Zachodnia. Będą kursowały po niej prawdopodobnie pociągi Kolei Dolnośląskich. Na razie w Bielawie Zachodniej nie przywrócono jeszcze ciągłości toru – czynny tor, zgodnie z przepisami, nadal oddziela od odtwarzanego kozioł oporowy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linia kolejowa z Łagiewnik do Strzelina do rewitalizacji

Infrastruktura

Linia kolejowa z Łagiewnik do Strzelina do rewitalizacji

Mikołaj Kobryński 12 sierpnia 2025

Pociągi wrócą do Srebrnej Góry. W tle Radków i Góry Stołowe

Infrastruktura

Sporo ofert na odbudowę torów w Bielawie

Infrastruktura

Sporo ofert na odbudowę torów w Bielawie

Jakub Rösler 08 maja 2024

Bielawa będzie miała niemalże kolej miejską

Infrastruktura

Bielawa będzie miała niemalże kolej miejską

Jakub Rösler 02 kwietnia 2024

Zobacz również:

Linia kolejowa z Łagiewnik do Strzelina do rewitalizacji

Infrastruktura

Linia kolejowa z Łagiewnik do Strzelina do rewitalizacji

Mikołaj Kobryński 12 sierpnia 2025

Pociągi wrócą do Srebrnej Góry. W tle Radków i Góry Stołowe

Infrastruktura

Sporo ofert na odbudowę torów w Bielawie

Infrastruktura

Sporo ofert na odbudowę torów w Bielawie

Jakub Rösler 08 maja 2024

Bielawa będzie miała niemalże kolej miejską

Infrastruktura

Bielawa będzie miała niemalże kolej miejską

Jakub Rösler 02 kwietnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij